Οκτώβριος 2013

Κατά τον Οκτώβριο, ο κομήτης θα συνεχίσει να βρίσκεται στον πρωινό ουρανό, αυξάνοντας σταδιακά σε λαμπρότητα, καθώς θα κινείται στον αστερισμό του Λέοντα. Την πρώτη του μήνα θα βρίσκεται στην πλησιέστερη απόσταση από τον πλανήτη Άρη, μόνο 10.8 εκατομμύρια χιλιόμετρα και θα γίνει προσπάθεια παρατήρησής του από τα ρόβερ Curiosity και Opportunity αλλά και από τα τροχιακά Mars Express και Mars Reconnaissance Orbiter.

Στα μέσα του μήνα θα είναι παρατηρήσιμος μετά τις 4 το πρωί, ενώ την ώρα του λυκαυγούς θα βρίσκεται ήδη σε ύψος 40 μοιρών. Ο κομήτης, ο Άρης και ο Βασιλίσκος θα είναι παρατηρήσιμοι στο ίδιο τηλεσκοπικό πεδίο.

Ο κομήτης πιθανόν να είναι οριακά ορατός στο γυμνό μάτι μέχρι τα μέσα του μήνα, έχοντας λαμπρότητα 5ου μεγέθους.

Μετά τις 15 Οκτωβρίου ο κομήτης θα βρίσκεται στο πεδίο του ενός (από τα δύο) ηλιακού τροχιακού αστεροσκοπείου STEREO, ενώ τα διαστημικά τηλεσκόπια Hubble και Chandra θα μελετήσουν επίσης τον κομήτη.

Τέλη Οκτωβρίου θα έχει μετακινηθεί στο νότιο τμήμα του Λέοντα, πάνω από 15 μοίρες χαμηλότερα του Βασιλίσκου, ενώ ο Άρης θα βρίσκεται 5 μοίρες πάνω από τον κομήτη, η ουρά του οποίου θα σημαδεύει τον κόκκινο πλανήτη.

Στις 25 Οκτωβρίου θα βρίσκεται κοντά στους γαλαξίες Μ95 και Μ96, ενώ στις 29 και 30 στην σκηνή θα προστεθεί και ο μηνίσκος της Σελήνης.

Χάρτης με τις θέσεις του κομήτη και του Άρη για όλο τον Οκτώβριο: